جلسه علنی شورای اسلامی شهر بیرجند روز گذشته به ریاست دکتر رضا حسنی‌صفت و با حضور دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند، اعضای شورای اسلامی شهر و خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ رئیس شورای شهر در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: در صورت وجود اعتراضات فردی و جمعی باید بصورت قانونی و به دور از ناهنجاری‌های اجتماعی صورت پذیرفته و صف‌ معترضان و اغتشاشگران نیز باید از یکدیگر جدا شود.

دکتر رضا حسنی‌صفت با اشاره به خشک شدن ۵ هزار و ۴۰۰ اصله درخت در پادگان ۰۴ بیرجند افزود: مقصر اصلی هر نهاد و شخصی که باشد تفاوتی ندارد اما هیچ دستگاهی نمی‌تواند از شورا و شهرداری بخواهد تا از پیگیری موضوع کوتاه آمده و هیچ مرجعی نیز حق ندارد تصمیمی بگیرد که منافع شهر در آن لحاظ نشود.

وی اذعان داشت: طرح جامع ترافیکی شهر بیرجند ۱۵ مهر ماه سال ۱۳۹۹ برای تصویب به تهران ارسال شده که به علت مشکلات مالی با شهرداری (۲۵ میلیون تومان) به وزارت کشور تحویل نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند تصریح کرد: با توجه به پرداخت این مبلغ دلیلی برای عدم بارگذاری این مهم در سایت وزرات کشور وجود ندارد و بایستی این موضوع توسط رئیس کمیسیون عمران و مسئول شورای ترافیک شهرداری به صورت ویژه پیگیری شود.

در ادامه جلسه منشی شورای اسلامی شهر بیرجند به قرائت نامه ها و درخواست های شهروندان پرداخت و در این جلسه در خواست بازاریان برای بهسازی‌ بازار مطرح و پیشنهاد گردید در راستای  تشویق کسبه نسبت به اجرای این طرح، شهرداری تخیف ۴۰ درصدی برای صدور پروانه تا پایان سال اعمال نماید.

لازم به ذکر است طرح جامع بهسازی و نوسازی، ایمن‌سازی و نماسازی بازار بیرجند توسط شهرداری آماده و برای بررسی بیشتر و کارکارشناسی به کمیسیون  عمران ارجاع‌ و پس از بررسی لازم مجدداً در جلسه رسمی شورا بررسی و مصوب خواهد شد.

شایان ذکر است در پی حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و کارشناسان این سازمان در جلسات گذشته شورای اسلامی شهر در خصوص موضوع آسفالت‌شکافی و مرمت نوارهای حفاری؛ بر اساس توافقات انجام شده مقرر گردیده شهرداری هزینه‌های آسفالت و مرمت نوارهای حفاری را با جزئیات اعلام نموده و برای تصویب نهایی و اجرای این عملیات، توافق‌نامه‌ای بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب منعقد گردد.

همچنین در این جلسه بر لزوم احترام به ارباب رجوع و عمل نمودن دستگاههای اجرایی به وظایف محوله تاکید شد. 

اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در خصوص نامه دریافتی از سوی مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) مبنی بر مساعدت شهرداری و شورا برای استفاده از فرهنگسرا در روز ۱۲ آذرماه (هفته گرامیداشت معلول) به شور پرداختند و  مقرر شد در تاریخ مذکور فرهنگسرا به صورت رایگان برای برگزاری این همایش در اختیار این مجتمع قرار گیرد.

در ادامه شهردار بیرجند نیز ضمن گرامیداشت هفته بسیج از پرداخت 13 میلیارد تومان جهت خرید اتوبوسهای حمل و نقل درون شهری خبر داد و گفت: تعداد 3 دستگاه اتوبوس از 10 اتوبوس خریداری شده در هفته جاری تحویل و وارد ناوگان شهری می‌شود و مابقی نیز به زودی وارد چرخه خدمت رسانی به شهروندان خواهد شد.

دکتر مهدی بهترین افزود: علیرغم قول مساعد تأمین اتوبوس‌ها برای سال آینده، پس از رایزنی‌های شهرداری بیرجند تعداد ۳ دستگاه اتوبوس دوشنبه این هفته تحویل و وارد چرخه خدمات رسانی به شهروندان می‌شود.

وی یادآور شد: تلاش می شود تا در هفته‌های آتی مابقی اتوبوس‌های خریداری شده وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهری گردد.

شهردار بیرجند در ارتباط با تفاهم نامه بین شهرداری و بنیاد تعاون ناجا در خصوص استفاده از خدمات مضاعف پلیس در شیفت عصر عنوان کرد: در گذشته برای تحقق این مهم، ماهی ۴۵ میلیون تومان به خزانه واریز و بخشی از آن به پلیس راهور استان برگشت و اختصاص می‌یافت که براساس تفاهم نامه اخیر مقرر می‌گردد ماهیانه ۱۵ میلیون تومان برای خدمات مضاعف پلیس در شیفت عصر توسط شهرداری پرداخت شود.