به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر به صورت علنی برگزار شد؛ در جریان این جلسه نامه شهردار به معاونت امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی مبنی بر ضرورت اتمام پروژه هلال قرائت گردید.

منشی شورای اسلامی شهر بیرجند با قرائت این نامه به تشریح آنچه در گذشته اتفاق افتاده، پرداخت و گفت: علی رغم اینکه شهرداری مزایده زمین  واقع در خیابان مفتح 4 را در تیرماه آماده کرده و بر اساس مصوبه اسفند ماه سال گذشته شورای اسلامی شهر، عوارض  پروژه هلال بر اساس شخصیت حقیقی محاسبه شده  لیکن تاکنون هیچ کدام از این تعهدات عملیاتی نشده است.

وی افزود: تاکنون خواسته های سرمایه گذار پروژه توسط شورا و شهرداری مورد حمایت قرار گرفته و در جلسات مختلفی که  تشکیل گردیده  صورتجلسه نیز شده، لیکن تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به نامه ابلاغی شهرداری به سرمایه گذار هلال در ماه های گذشته اظهار داشت: در این نامه عنوان شده سرمایه گذار  تا 31مرداد ماه مهلت دارد کلیه عوارض شهرداری را  به نرخ روزمحاسبه و پرداخت کند که این صورتجلسه هم عملیاتی نشده است.

دکتر بهترین شهردار بیرجند نیز در ادامه ی این بحث تصریح کرد: مقرر شده بود 30درصد بدهی نقد و تا یک هفته بعد از  صدور صورتجلسه پرداخت و مابقی نیز تا آخر سال پرداخت شود که عملاً هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذار هلال به تعهدات خود در مهلت قانونی عمل نکرده، شهرداری باید  برابر ضوابط اقدام کند.

یزدان شناس از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند خواستار مهلت یک ماهه برای آخرین بار به سرمایه گذار هلال شد و گفت: برای جلوگیری از متضرر شدن شهروندان در این زمینه برای آخرین بار به سرمایه گذار هلال مهلت می دهیم.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری بدهی 47 میلیارد تومانی هلال را به رقم خیلی پایینی کاهش داده اند یادآور شد:  همان رقم نیز تاکنون پرداخت نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز با استقبال از پیشنهاد مهلت به شرمیه گذار هلال گفت: از سال 92 این پروژه بدون پروانه کار می کند با دادن آخرین مهلت توسط  شورا و شهرداری اتمام حجت می کنیم، چرا که باید مشخص شود نمایندگان مردم در شورا تمام هم و غمشان رفع این مشکل و اجرای ضوابط به نفع مردم است.

دکتر رضا حسنی صفت ادامه داد: این مهلت یک ماهه به پروژه هلال داده می شود و  بعد از این تاریخ،  شهرداری منتظر اظهار نظر شورا نمی ماند و می بایست طبق ضوابط عمل کند.

وی عنوان کرد: هر اقدامی از سال 92 تاکنون در خصوص پروژه هلال  انجام شده با انعطاف و خارج از ضوابط قانونی بوده است.

شایان ذکر است در نهایت با نظر موافق اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند مقرر شد از زمان تحویل نامه شورا به سرمایه گذار به مدت یک ماه حق و حقوق شهرداری پرداخت و هلال به تعهداتش عمل کند در غیر این صورت بدهی شهرداری به نرخ روز محاسبه و طبق ضوابط با سرمایه گذار رفتار خواهد شد.

 در ادامه این جلسه پاسخ شهردار بیرجند به سوال چهار تن از اعضای شورای اسلامی شهر درباره میزان بدهی‌های شهرداری مطرح شد و به گفته رئیس شورا به دلیل این که سه نفر از سوال کنندگان از شهردار، از پاسخ وی قانع نشدند، ادامه موضوع به جلسه آینده شورا موکول شد.

از دیگر مصوبات مطروحه در این جلسه می توان به پیشنهاد تقسیم بندی بودجه فرهنگی و بخشودگی ۱۰۰ درصدی بدهی هیئت ابوالفضلی به شرط تحویل سازه اشاره کرد.