بوستان انقلاب همراه با برگزاری جشن با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، مدیران استانی برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای برنامه های هنری شاد و متنوع همراه بود، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند، ضمن تبریک کسب رتبه اول کشور در مشارکت در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط شهروندان و هم استانی های خراسان جنوبی، گفت: فعالیت ششمین شورای اسلامی شهر بیرجند از ۱۴ مردادماه آغاز می شود و جا دارد از دکتر جاوید، شهردار سخت کوش که از همان روز انتخاب با حضور فعال و شبانه روزی خود، منشأ خدمات و برکات زیادی در شهر شدند و امروز در نتیجه تلاش های ایشان و همکاران شان، پروژه های تکمیل شده و در شرف تکمیل زیادی را در سطح شهر مشاهده می کنیم، صمیمانه قدردانی نمایم.

دکتر تقی زاده افزود: در ابتدای کار شورای پنجم، بر اساس جمع بندی و بررسی مطالبات و پیشنهادات شهروندان، بهسازی خیابان ها در اولویت قرار گرفت و طرح های آیلندسازی، آسفالت و نورافشانی معابر و میادین سطح شهر اجرا شد.

وی اضافه کرد: به تدریج به سراغ اجرای طرح ها و پروژه های بزرگ و مهم رفتیم و بازگشایی سه راه مصلی که ۱۴ سال قفل ترافیکی شهر بود به انجام رسیده و در ادامه، فرهنگسرای بیرجند به عنوان بزرگترین و مجهزترین فرهنگسرای شرق کشور با هدف میزبانی همایش های ملی و مذهبی احداث گردید.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند تصریح کرد: از مجموع ۱۲ پارک و بوستان که عملیات اجرایی آن در این دوره آغاز شده، بوستان انقلاب به عنوان ششمین بوستان افتتاح می شود و فاز اول پروژه بزرگ پارک جنگلی که خود مشتمل بر ده ها پروژه است در روز ۱۴ تیرماه افتتاح می شود.

دکتر تقی زاده همچنین گفت: بهسازی بند دره با محوریت شهرداری و مشارکت دستگاه های مختلف، بهسازی ورودی های شهر و ده ها پروژه دیگر در این دوره تکمیل شده و یا در شرف تکمیل است.

به گفته وی، امانتداران مردم در شورای شهر پنجم و شهرداری در این دوره یک تیم کاری بودند که در جلسات و کمیسیون های مختلف، نیازهای شهر و شهروندان را اولویت بندی و عملیاتی کردند و بودجه شهرداری را از ۶۰میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۵ برابر افزایش دادند که ۶۰ درصد این بودجه به تکمیل و اجرای پروژه های عمرانی اختصاص یافت. دکتر تقی زاده افزود: در محله انقلاب هم چون زمین با کاربری فضای سبز از سوی راه و شهرسازی در نظر گرفته نشده بود شهرداری بیرجند زمین متعلق به خود را که می توانست با کاربری تجاری برای درآمدزایی مورد استفاده قرار دهد، برای احداث این بوستان اختصاص داد که اقدام بی سابقه و منحصر به فرد و قابل تقدیری است.

شهردار بیرجند هم در این مراسم گفت: از اینکه بخواهیم به احداث یک بوستان کوچک ۱۲ هزار متر مربعی آ نهم در محله قدیمی انقلاب که پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب هیچ پارک و بوستانی نداشته است، افتخار کنیم خجالت می کشیم و تنها می توانیم با شرمندگی بگوییم که این برگ سبزی تحفه درویش است که به اهالی خوب محله انقلاب تقدیم می شود.

دکتر جاوید با بیان اینکه در مهرشهر نیز با وجود جمعیت ۳۰ تا ۴۰ هزار نفری تا قبل از این دوره، یک متر پارک نداشتیم، افزود: بر اساس سیاست شورای شهر پنجم و شهرداری در این دوره عملیات اجرایی ۱۲ پارک و بوستان را با تأکید بر محلات کم برخوردار از محل منابع داخلی شهرداری آغاز کردیم که به جز ۲ پارک، مابقی متعلق به محلات کم برخوردار است.

وی اضافه کرد: بر این اساس احداث ۴بوستان در مهرشهر، ۳ بوستان در معصومیه، یک بوستان در الهیه و یک بوستان در کاظمیه به عنوان محلات کم برخوردار آغاز شده و برخی به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در همین دوره به بهره برداری می رسد.

شهردار بیرجند اظهار کرد: در محله انقلاب زمینی با کاربری فضای سبز پیش بینی نشده بود و ما زمینی که متعلق به شهرداری بود را تغییر کاربری دادیم و بوستان انقلاب را با مساحت ۱۲ هزار متر مربع با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری و عوارضی که خود شهروندان پرداخت کرده اند احداث کرده و تقدیم اهالی خوب و محترم این محله قدیمی نمودیم.

وی ادامه داد: این پارک محلی دارای زمین ورزشی چندمنظوره، آبنما، بازارچه، فضای خدماتی و… می باشد. دکتر جاوید با ذکر اینکه در هیچ دوره ای در طول تاریخ این شهر، این تعداد پارک و بوستان نه به تعداد و نه به مساحت، احداث نشده است، تصریح کرد: در این دوره به اندازه یک سوم تمام دوره های قبلی، احداث پارک و بوستان را در سطح شهر داشتیم که این مهم به برکت حضور نیروهای پرتلاش در شهرداری و البته اقدام خوب شهروندان در انتخاب درست اعضای پاکدست، دلسوز و پای کار در شورای شهر پنجم حاصل شده است.