دیدار رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بیرجند، اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان با هدف انتقال مشکلات و مسائل شهری بازنشستگان، با اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند دیدار کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ضمن خیر مقدم به مهمانان جلسه اظهار داشت: تکریم پیشکسوتان به فرهنگ و ادب ما بر می گردد ، بازنشستگی یکی از مراحل اصلی زندگی می باشد و این افراد دین خود را به جامعه ادا نموده اند و ما وظیفه داریم به آنها احترام گذاشته و جایگاه آنان را حفظ کنیم.

دکتر ابراهیم تقی زاه اذعان داشت: استفاده از تجارب پیشکسوتان مورد استقبال می باشد و حمایت از پیشکسوتان در دوران فراغت از فعالیت‌های کارمندی، از مهم‌ترین وظایف مسئولان است.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان، نیز در این دیدار با بیان اینکه پیشکسوتان مشکلات زیادی در جامعه امروز ما دارند تصریح کرد: این قشر ظرفیت خوبی برای شهر بوده و تکریم آنها در جامعه اهمیت فراوانی دارد بنابراین می بایست از تجارب این افراد در حوزه های مختلف استفاده شود.

حمید توکلی با اشاره به استفاده از پتانسیل پیشکسوتان افزود: لذا می توانیم با تهیه بستر لازم جهت جمع آوری تجربیات بازنشستگان و سهیم کردن آنها در بهسازی فرهنگی و اجتماعی شهر بعضی مشکلات موجود را حذف نماییم.

و نیز در این جلسه مدیرکل و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس  مهمان شورای اسلامی شهر بیرجند بودند.

مدیرکل حفظ اثار ضمن تشکر و همکاری شهرداری و شورای شهر با بنیاد ، اذعان داشت ، هر چه از دفاع مقدس فاصله می گیریم باید معرفت ما نسبت به دفاع مقدس بیشتر شود ، چرا که دشمن کار می کند.

سرهنگ فلاحی اظهار داشت، خراسان جنوبی جزو اولین استان هایی است که در طول 8 سال دفاع مقدس در تأمین نیروی رزمنده پشتیبانی، خوش درخشیده است ولی متأسفانه در ایجاد پارک موزه دفاع مقدس جزو آخرین استان ها می باشد گفت، با توجه به پاره ای از محدودیت ها قطعاً خودمان را با شهرهای دیگر مقایسه نمی کنیم و انتظار نداریم کل کار انجام پذیرد ولی می تواند این مهم آغاز و به صورت فازبندی مرحله به مرحله اجرایی شود چرا که ایجاد پارک موزه دفاع مقدس از جمله راهکارهایی است در افزایش معرفت ما نسبت به دفاع مقدس و رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی.