جلسه شورای شهر بیرجند با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و مسئولان آب و فاضلاب شهری استان برگزار شد.

در این جلسه درخواست افزایش تعرفه آب بها از طرف مسئولان آب و فاضلاب، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر بیرجند، اظهار کرد: 99.85 درصد از جمعیت استان از آب شرب شهری برخوردار هستند.
هاشمی مقدم بیان کرد: از جمله برنامه هایی که برای توسعه زیرساخت ها در دست اقدام می باشد، احداث یک باب مخزن دو هزار متر مکعب است که نیاز مصرف آب مردم در مرکز شمال شهر را رفع می کند. وی افزود: برای اجرای این پروژه قریب به چهار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که امید است تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.
هاشمی مقدم خواستار مدیریت هدر رفت آب در مرکز استان شد و افزود: گاهی به دلیل فرسودگی تاسیسات آب به املاک هم خسارت هایی وارد می شود که این امر نیازمند توجه ویژه است.
مدیر عامل آبفا از افزایش چند برابری هزینه های مربوط به اصلاح شبکه آب بیرجند با توجه به چهار برابر شدن هزینه آسفالت شکافی خبرداد و گفت: با توجه به قدیمی بودن شبکه شهری بیرجند و عمر چندین ساله ی آن، هدر رفت آب در حال افزایش است و به 40 درصد رسیده است .
وی از اعضای شورا خواست با توجه به گزارش ارائه شده با افزایش آب بها موافقت کنند که مقرر شد اعضای شورا با بازدید میدانی از تجهیزات وضعیت شبکه آب و فاضلاب، در کمسیون های شورا مطرح و پیشنهاد آبفا با حضور کارشناسان بررسی و نتیجه را به جلسه شورا ارایه نمایند.

رئیس شورای اسلامی اسلامی شهر بیرجند در این جلسه به موضوع اراضی پادگان پرداخت و گفت: واگذاری اراضی پادگان مربوط به تصمیمی بوده که در سال ۱۳۸۴ با حضور مدیران مربوطه وقت گرفته و به تصویب رسیده است.
دکتر ابراهیم تقی زاده اظهار داشت: بر خلاف آن چه در سال 84 انجام شده، سال 92 صورتجلسه ای بین وزارت راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تهران بدون حضور نمایندگان شورا و شهرداری تنظیم شده که مغایر مصوبات سال 84 انجام گرفته است.